tisdag 30 april 2013

Nyttig brownie

Jag tycker det är så kul med sådana här bakverks- och efterrättsliknande frukostar. Pannacotta, cheesecake, brownie, paj... Har testat en hel del sådana, de flesta riktigt goda. En bakverksliknande är denna nyttiga brownie, jag hittade receptet på instagram (där mitt frukostkonto heter @dagligafrukost). Lite spännande, man kan ju inte säga att det smakar som en vanlig brownie, men ändå rätt gott! Kladdigt i mitten och fast runt kanterna. Jag serverade min med en klick turkisk yoghurt och lite äppel.

Nyttig brownie:
1 port.
20 g mjöl
5 g kakao
1 äggvita
35 g turkisk yoghurt
1/3 tsk bakpulver
1/2 tsk kanel
1 tsk vatten
sötning (stevia, socker, honung)

Blanda alla ingredienser, häll upp i en form och grädda i mikron 60 - 90 sekunder.























//Matilda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar