söndag 28 april 2013

Kesokaka

Den här kesokakan gjorde jag en morgon när jag hade lite "experimentlust" och jag måste faktiskt säga att den blev riktigt bra. Istället för att vänta att den gräddas i ugnen, gjorde jag det i mikron och det gick hur bra som helst det! Det är svårt att förklara konsistensen, men "ostig" är den och lite ostkake-aktig kanske. Jag toppade min med mixad kiwi, lite spännande kombination. Jag kan också tänka mig att det skulle passa utmärkt med t.ex hallon eller jordgubbar.





















Kesokaka:
1 port.

ca 1 dl keso/grynost
1 ägg
sötning (stevia, socker, honung)

Mosa keson lite med en sked och blanda ihop alla ingredienserna. Häll i en liten form och grädda i mikron, ca 3 min.

kiwi eller annan frukt/bär till topping






















//Matilda

2 kommentarer:

  1. Jag brukar göra sån, med lite svartpeppar i smeten. Kallar den "keso-omelett" för den har mest likhet med omelett tycker jag. Jag bakar min i ugnen iofs. Serverat till soppa eller så.

    Bra idé att ha kiwi på, det har jag inte testat! Ser väldigt gott ut. Lite mer efterrättsvariant då.
    /Trollmamma

    SvaraRadera
  2. Det låter ju också iofs väldigt gott :)
    Det här med kiwi på blir ett litet "intressant möte", men supergott!

    SvaraRadera